Säkerheten i främsta rummet   -   Öppet som vanligt

Vanliga frågor om COVID-19

  1.  ▼ Vilka åtgärder tar Mathmos för att ge stöd åt sina anställa och kunder?

    Vi förstår att det här är en svår och osäker tid för våra kollegor och kunder. Vår främsta prioritet är deras hälsa och säkerhet, och vi gör allt vi kan för att minimera virusets spridning.

    Alla anställda som inte behövs inom tillverkning och distribution har försetts med den utrustning som krävs för att arbeta hemifrån. Vi har på alla våra arbetsplatser ökat hälso- och säkerhetsåtgärderna för att säkerställa att vi skyddar våra kollegor och våra kunder. Obligatorisk handtvätt sker på vår fabrik och i distributionscentralen, och vi har vidtagit åtgärder för att förbättra städschemat. Antibakteriell gel, masker och latexhandskar finns också tillgängliga och fabriksanställda praktiserar social distansering och arbetar i enlighet med WHO:s riktlinjer.

  2.  ▼ Kan jag fortfarande köpa Mathmos produkter online?

    Ja, våra online-butiker är öppna som vanligt.

  3.  ▼ Jag har beställt en produkt online, påverkas leveransen av den nuvarande situationen?

    Våra webbsidor fungerar som vanligt, och vårt team arbetar hårt för att säkerställa att beställningar behandlas som vanligt.

  4.  ▼ Är Mathmos fabrik i Storbritannien och distributionscentralen i Tyskland fortfarande öppen?

    VVår fabrik och vår distributionscentral är i drift som vanligt och är välfyllda av Mathmos produkter.

    Vi har på alla våra arbetsplatser ökat hälso- och säkerhetsåtgärderna för att säkerställa att vi skyddar våra kollegor och våra kunder. Obligatorisk handtvätt sker på vår fabrik och i distributionscentralen, och vi har vidtagit åtgärder för att förbättra städschemat. Antibakteriell gel, masker och latexhandskar finns också tillgängliga och fabriksanställda praktiserar social distansering och arbetar i enlighet med WHO:s riktlinjer.

  5.  ▼ Kommer det att bli förseningar i leveranser?

    Vi har utökat vår leveranstid med två dagar för att lämna utrymme för korta förseningar under denna tid.

  6.  ▼ Har ni någon utökad returpolicy?

    Vår returpolicy har nu återgått till 30 dagar från leveransdatumet, för mer information se här.

  7.  ▼ Måste jag gå hemifrån för att returnera en vara?

    Nej, flera fraktbolag erbjuder hämttjänst, se här till exempel .

  8.  ▼ Vilka säkerhetsåtgärder vidtar era fraktbolag?

    Se här för uppdateringar från vårt fraktbolag UPS.

  9.  ▼ Om en Mathmos-anställd tvingas isolera sig, får de sjukpenning?

    För det fall någon av våra anställda blir tvungna att isolera sig kommer vi att se till deras välmående och hälsa, både vad gäller dem och deras närstående. Anställda som måste isolera sig och som inte kan arbeta hemifrån, som t.ex. våra fabriksarbetare eller distributionsanställda, kommer att få betalt.

  10.  ▼ Vissa delar av mitt land har problem med leveranser, var kan jag se vilka områden som påverkas?

    Läs här.

 
 
Vi har placerat cookies på din dator för att förbättra webbplatsen. Jag vill veta mer
    
Gå tillbaka