Leverans & Retur

Leveransinformation

Julbeställningsdatum

Beställningar som tas emot 14 december kommer levereras före juldagen

Beställningar som tas emot 27 december kommer levereras före 06 januari


Leveransen är gratis och ingår i orderkostnaden.Vanligtvis skickas beställningar vid DPD/Posten med komplett spårningsservice (med undantag för glödlampor och tillbehör under 30 euro som skickas som vanlig postförsändelse).



 
  1. - Leveranstider

    Fulla lampor och flaskor.

    Våra varor levereras med DPD/Posten direkt hem till dig eller till ditt jobb. Var säker på du ger oss en leveransadress där någon kan skriva under mottagandet på en vardag. Om det inte finns någon som kan ta emot produkten på mottagaradressen kommer ett leveranskort lämnas och varan lämnas på närmaste uppsamlingsplats.

     

    Leveransdestination Kurir Leveranstid
    Sverige DPD/Posten 5 - 6 vardagar

     

    Tillbehör och glödlampor (under 30 euro

    Gäller ej Denna tjänst spåras ej.

     

    Leveransdestination Kurir Leveranstid
    Det europeiska fastlandet Royal Mail / Postkontor 2 - 3 veckor

     

  2. - Spåra din beställning

    Var säker på att du anger giltig e-postadress och giltigt mobiltelefonnummer när du gör din beställning så vi kan skicka dina spårningsuppgifter via e-post eller sms.

    http://www.postnord.se/sv/Privat/Sidor/privat.aspx

    Ange din spårningskod (paketets nummer utan mellanrum eller den kod som skickats till dig via e-post eller sms.

  3. - Hur vet jag när jag kan förvänta mig mitt paket? Vad händer om jag inte är hemma?

    Om du angett ett giltigt mobilnummer och e-postadress kommer DPD kontakta dig via e-post och SMS på leveransdagen med en timmes leveransfönster så att du inte behöver vänta hela dagen. Om du inte är hemma kan du ändra leveransdatum eller begära leverans till en DPD upphämtningsplats.

    Om du inte svarar på meddelandet och DPD inte kan utföra leveransen kommer de att lämna ett kort så att du kan hämta ditt paket från en DPD upphämtningsplats. Ditt paket kommer att förvaras där 10 arbetsdagar innan det återsänds till Storbritannien.


Returrätt

Förlängd returpolicy

Istället för vår vanliga 14 dagarsperiod kan alla varor som skickas från Mathmos mellan den 6:e november 2017 och 24:e december 2017 returneras till oss för återbetalning om vi informeras senast den 8:e januari 2018. Alla övriga leveransregler och villkor gäller fortfarande.


Vi är stolta över kvaliteten på våra produkter och är säkra på att du kommer att älska din nya lampa? Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med din produkt vill vi att du hör av dig inom 14 dagar efter mottagandet för att åtnjuta full returrätt.

Du kommer att få en returportoetikett av oss så din enda kostnad är dina lokala transportkostnader för återsändandet av produkten till oss.

  1. - Felaktiga produkter

    Om du tror att det är något fel på din produkt vill vi att du först tar en titt på avsnittet för vanliga frågor på vår hemsida för produkten ifråga. Om detta inte hjälper ber vi att du genast hör av dig till vårt serviceteam. Returnera inte din produkt innan du först hör av dig till oss och avvaktar vidare instruktioner.

  2. - Retur av oönskade varor (returadress i Sverige)

    Förlängd returpolicy

    Istället för vår vanliga 14 dagarsperiod kan alla varor som skickas från Mathmos mellan den 6:e november 2017 och 24:e december 2017 returneras till oss för återbetalning om vi informeras senast den 8:e januari 2018. Alla övriga leveransregler och villkor gäller fortfarande.


    Om du vill lämna tillbaka din produkt av någon annan anledning har du 14 dagars returrätt från och med leveransdatum. Så snart du har meddelat oss så har du 14 dagar på dig att returnera produkten till Mathmos. Om du vill ha mer information eller vill annullera din beställning, se våra Termer och villkor.

    1. Returnera inte din produkt utan att höra av dig till oss först. Hör av dig inom 14 dagar från produktens mottagande via e-post på Interneteurope@mathmos.com eller ring oss på telefonnr. +44 01202 620114.
    2. Mathmos kommer att skicka dig ett returformulär (tryck här) och en returetikett.
    3. Fyll i returformuläret (tryck här) och packa därefter in produkten i originalförpackningen och lägg in detta formulär i förpackningen. Låt din lavalampa svalna i minst 24 timmar innan du flyttar den och om inte all originalförpackning finns tillgänglig, använd lämpliga material som stark kartong och bubbelplast så att produkten inte skadas under transporten.
    4. 4. Skriv ut returetiketten, klipp ut och fäst den ordentligt på paketets utsida på sådant sätt att alla uppgifter är väl synliga. Vår logistikpartner behöver skanna streckkoden på returetiketten för att bearbeta returneringen, så det är viktigt att du placerad etiketten på paketets utsida. Dölj eller förhindra inte åtkomsten till dokumenten Avlägsna eller täck över gamla adresser och transportetiketter och placera dessa instruktioner inuti paketet.
    5. 5. Ta med paketet till posten eller annan paketleveransservice och betala portot för paketets returadress i Sverige. Portot varierar beroende på paketets vikt och storlek. Spara på kvittot som bevis för att du har betalat portot. Du behöver bara betala inhemska avgifter. Alla andra avgifter står vi för.

    Om du följer dessa instruktioner kommer returprocessen endast ta 5 - 7 dagar. Under vissa perioder kan returprocessen ta något längre, särskilt under helgdagar. Vänta minst 10 dagar innan du tar kontakt med oss.



 

Home :: Leverans & Retur
 
 
Gå tillbaka