Leverans & Returer

Fri Leverans Inom 6 Arbetsdagar

  1.  ▼ Leveranstider

    Fulla lampor och flaskor.

    Våra varor levereras med DPD / Postnord inom 6 Arbetsdagar direkt hem till dig eller till ditt jobb. Var säker på du ger oss en leveransadress där någon kan skriva under mottagandet på en vardag. Om det inte finns någon som kan ta emot produkten på mottagaradressen kommer ett leveranskort lämnas och varan lämnas på närmaste uppsamlingsplats.

    Tillbehör och glödlampor (under 30 euro)

    Leveransdestination Kurir Leveranstid
    Det europeiska fastlandet Royal Mail / Postkontor 2 - 3 veckor

    NB. Denna tjänst spåras ej.

  2.  ▼ Spåra din beställning

    Var säker på att du anger giltig e-postadress och giltigt mobiltelefonnummer när du gör din beställning så vi kan skicka dina spårningsuppgifter via e-post eller sms.

    http://www.postnord.se/sv/Privat/Sidor/privat.aspx

    Ange din spårningskod (paketets nummer) utan mellanrum eller den kod som skickats till dig via e-post eller sms.

  3.  ▼ Hur vet jag när jag kan förvänta mig mitt paket? Vad händer om jag inte är hemma?

    Om du angett ett giltigt mobilnummer och e-postadress kommer DPD kontakta dig via e-post och SMS på leveransdagen med en timmes leveransfönster så att du inte behöver vänta hela dagen. Om du inte är hemma kan du ändra leveransdatum eller begära leverans till en DPD upphämtningsplats.

    Om du inte svarar på meddelandet och DPD inte kan utföra leveransen kommer de att lämna ett kort så att du kan hämta ditt paket från en DPD upphämtningsplats. Ditt paket kommer att förvaras där 10 arbetsdagar innan det återsänds till Storbritannien.


Gold Star-kundservice

  1.  ▼ Två års handla direkt-garanti

    För att du ska känna dig trygg garanterar vi produkter inhandlade via Mathmos.com mot produktionsfel i två år från köptillfället. Om ett produktionsfel upptäcks reparerar eller ersätter vi din produkt, och står för alla fraktkostnader.

    Produkter inhandlade via andra återförsäljare garanteras mot produktionsfel i ett år från köptillfället.

    Ett produktionsfel definieras som ett fel i produktens material eller tillverkning, som existerar vid mottagande av produkten.

    Skador till följd av följande omständigheter klassas inte som produktionsfel, och täcks inte av vår garanti:

    - Glödlampor som är mer än ett år gamla

    - Oavsiktliga skador

    - Acceptabelt (normalt) slitage

    - Skada orsakad av våld eller vårdslöshet

    Vi garanterar inte produkter som:

    - Inte har använts eller underhållits i enlighet med manualen. Till exempel lavalampsflaskor som har flyttats när de är varma.

    - Produkter som har modifierats eller reparerats av någon annan än Mathmos.

    - Som köpts begagnade, renoverade eller sålts i befintligt skick.

  2.  ▼ Felaktig produkt

    Mathmos är stolta över en produkt av hög kvalitet som har klarat alla relevanta säkerhets- och kvalitetsstandarder. Om du trots allt tycker att det är något fel på någon av våra produkter, följ dessa två steg:

    1. 1. Besök vår Vanliga frågor-sida (Vanliga frågor)-fliken på aktuell produktsida. Det kan vara så att ditt problem går att lösa här.
    2. 2. Om detta inte löser ditt problem och om din produkt är mindre än två år gammal och vår garanti fortfarande gäller (enbart Mathmos.com-kunder), kontakta vårt team av produktexperter här så kan de hjälpa dig vidare. För att säkerställa att vi kan lösa ditt problem så effektivt som möjligt, vänligen ange: ditt beställningsnummer, en bild av produkten där problemet syns, en beskrivning av problemet och det datum då du upptäckte problemet. 

    OBS. Vänligen returnera inte produkten utan att kontakta oss först och vänta på vidare instruktioner.

  3.  ▼ 30 dagars öppet köp

    Vi hoppas att du älskar din produkt från Mathmos. Men om du av någon anledning inte är nöjd med din produkt har du 30 dagar på dig att returnera den till oss och få pengarna tillbaka.

    Produkter som köpts från Mathmos hemsida under julen, mellan 1 november och 25 december, kan returneras till oss fram till 31 januari.

    Du behöver bara stå för fraktkostnaden för returen till en lokal adress i ditt land.

    Följ Mathmos Returprocess i fem steg:

    1. Kontakta oss

    Du måste kontakta oss via e-post eller telefon innan du returnerar din produkt. Uppge ditt namn, vilken produkt du vill returnera, beställningsnummer och din e-postadress. Då skickar vi en returetikett till en adress i ditt land. interneteurope@mathmos.com / +44 1202 620114

    2. Returformulär: Fyll i, klipp ut och lägg in i paketet

    Namn Beställnings-ID Produktnamn Orsak till retur och återbetalning

    3. Packa produkten säkert:

    Alla returer måste vara i återförsäljningsbart skick (i originalförpackning, oanvänd och säkert förpackad). Se till att du lägger med returformuläret i paketet. Om produkten inte returneras till oss i fullt återförsäljningsbart skick kan vi neka eller reducera återbetalningen av varan.

    • Låt lavalampan svalna i minst 24 timmar innan du förpackar den (om du har tänt den för att se färgen).
    • Använd så mycket som möjligt av originalförpackningen. Om delar av det inre emballaget är skadade ska du använda lämpligt förpackningsmaterial, som styv kartong och bubbelplast.
    • Skydda stickkontaktens stift med lämpligt material som bubbelplast eller tidningspapper.
    • Skyddsmaterial bör viras runt basen och kåpan i metall för att skydda dem från att repas. Sladden kan sedan viras runt basen.
    • Kom ihåg att lavalampor är tillverkade av glas och måste förpackas mycket säkert.

    4. Skicka tillbaka din produkt:

    Du kommer att få instruktioner för hur du gör detta tillsammans med fraktetiketten. Mathmos tar inget ansvar för varor som förloras eller skadas under frakt, så vi rekommenderar att du packar dina varor säkert och behåller ditt inlämningsbevis.

    5. Retur behandlas av Mathmos:

    Alla returer behandlas inom två veckor från det att produkten anländer till vår fabrik – de flesta behandlas inom 3-5 dagar. Om du inte har fått någon återbetalning inom två veckor, vänligen kontakta oss på returns@mathmos.com med spårningsinformation för returen så att vi kan undersöka saken.



 

Home :: Leverans & Returer
 
 
Vi har placerat cookies på din dator för att förbättra webbplatsen. Jag vill veta mer
    
Gå tillbaka