Leverans & Returer

Fri Leverans Inom 3-6 Arbetsdagar*

Din beställning kommer att skickas direkt från ett lager i Tyskland, där vi har ett stort lager av hela Mathmos sortiment.

Leverans

Fulla lampor och flaskor.
Våra varor levereras med UPS inom 3-6 arbetsdagar direkt hem till dig eller till ditt jobb.
Frakt till öar är undantagen.

Tillbehör och glödlampor (under 400 SEK)
(Beställningar av tillbehör till ett värde av mindre än 400 SEK skickas med PostNL / Beställningar av glödlampor skickas med PostNL, denna tjänst tar lite längre tid).

Var säker på att du anger giltig e-postadress och giltigt mobiltelefonnummer när du gör din beställning så att vår logistikpartner kan skicka dina spårningsuppgifter via e-post eller sms.

https://www.ups.com/track?loc=sv_SE&requester=WT/

Ange din UPS-spårningskod (paketets nummer) utan mellanrum eller den kod som skickats till dig via e-post eller sms. För frågor kring leverans av din beställning kan du maila oss på mathmos@mathmos.com.

Har du uppgivit ett giltigt telefonnummer och en giltig e-postadress kommer UPS att kontakta dig via e-post och sms på expedieringsdagen samt på leveransdagen med information om din leverans. Om du inte är hemma kan du ändra leveransdatum eller leveransadress, eller begära leverans till ett upphämtningsställe.

Om du missar sms:et och ingen är hemma när chauffören försöker leverera paketet lämnar chauffören ett meddelande vid dörren.

Måste jag betala tull, fraktkostnad eller andra avgifter?

Nej, priset du ser är det du betalar, inga andra avgifter tillkommer.

Varifrån skickas min beställning?

EU-beställningar skickas från vår distributionscentral i Tyskland, Rhiem. Vi har ett stort lager av Mathmos-produkter där och har arbetat med Rhiem i flera år.

Is Brexit causing delivery delays?

Mathmos has planned for delays during this initial period of Brexit and built up stocks in our German fulfilment centre so that our customers continue to receive a good service.

Skapar Brexit några leveransförseningar?

Mathmos har tagit höjd för förseningar under den första perioden efter Brexit och byggt upp lager i vårt tyska distributionscentral så att våra kunder även i fortsättningen får bra service.

Om jag vill returnera min produkt, kommer det att bli extra avgifter eller tullar för det?

Nej, du betalar bara kostnaden för att returnera produkten inom ditt eget land.

Gold Star-kundservice

För att du ska känna dig trygg garanterar vi produkter inhandlade via Mathmos.com mot produktionsfel i två år från köptillfället. Om ett produktionsfel upptäcks reparerar eller ersätter vi din produkt, och står för alla fraktkostnader.

Produkter inhandlade via andra återförsäljare garanteras mot produktionsfel i ett år från köptillfället.

Ett produktionsfel definieras som ett fel i produktens material eller tillverkning, som existerar vid mottagande av produkten.

Skador till följd av följande omständigheter klassas inte som produktionsfel, och täcks inte av vår garanti:

– Glödlampor som är mer än ett år gamla

– Oavsiktliga skador

– Acceptabelt (normalt) slitage

– Skada orsakad av våld eller vårdslöshet

Vi garanterar inte produkter som:

– Inte har använts eller underhållits i enlighet med manualen. Till exempel lavalampsflaskor som har flyttats när de är varma.

– Produkter som har modifierats eller reparerats av någon annan än Mathmos.

– Som köpts begagnade, renoverade eller sålts i befintligt skick.

Mathmos är stolta över en produkt av hög kvalitet som har klarat alla relevanta säkerhets- och kvalitetsstandarder. Om du trots allt tycker att det är något fel på någon av våra produkter, följ dessa två steg:

1. Besök vår Vanliga frågor-sida (Vanliga frågor)-fliken på aktuell produktsida. Det kan vara så att ditt problem går att lösa här.
2. Om detta inte löser ditt problem och om din produkt är mindre än två år gammal och vår garanti fortfarande gäller (enbart Mathmos.com-kunder), kontakta vårt team av produktexperter här så kan de hjälpa dig vidare. För att säkerställa att vi kan lösa ditt problem så effektivt som möjligt, vänligen ange: ditt beställningsnummer, en bild av produkten där problemet syns, en beskrivning av problemet och det datum då du upptäckte problemet.

OBS. Vänligen returnera inte produkten utan att kontakta oss först och vänta på vidare instruktioner.

Istället för vår vanliga 30 dagarsperiod kan alla varor som skickas från Mathmos mellan den 8:e november 2023 och 24:e december 2023 returneras till oss för återbetalning om vi informeras senast den 30:e januari 2024. Alla övriga leveransregler och villkor gäller fortfarande.

Du behöver bara stå för fraktkostnaden för returen till en lokal adress i ditt land.

Följ Mathmos Returprocess i fem steg:

1. Kontakta oss

Du måste kontakta oss via e-post inom 14 dagar innan du returnerar din produkt. Uppge ditt namn, vilken produkt du vill returnera, beställningsnummer och din e-postadress. Då skickar vi en returetikett till en adress i ditt land.

interneteurope@mathmos.com

2. Returformulär: Fyll i, klipp ut och lägg in i paketet

NamnBeställnings-IDProduktnamnOrsak till retur och återbetalning

3. Packa produkten säkert:

Alla returer måste vara i återförsäljningsbart skick (i originalförpackning, oanvänd och säkert förpackad). Se till att du lägger med returformuläret i paketet. Om produkten inte returneras till oss i fullt återförsäljningsbart skick kan vi neka eller reducera återbetalningen av varan.

  • Låt lavalampan svalna i minst 24 timmar innan du förpackar den (om du har tänt den för att se färgen).
  • Använd så mycket som möjligt av originalförpackningen. Om delar av det inre emballaget är skadade ska du använda lämpligt förpackningsmaterial, som styv kartong och bubbelplast.
  • Skydda stickkontaktens stift med lämpligt material som bubbelplast eller tidningspapper.
  • Skyddsmaterial bör viras runt basen och kåpan i metall för att skydda dem från att repas. Sladden kan sedan viras runt basen.
  • Kom ihåg att lavalampor är tillverkade av glas och måste förpackas mycket säkert.

4. Skicka tillbaka din produkt:

Du kommer att få instruktioner för hur du gör detta tillsammans med fraktetiketten. Mathmos tar inget ansvar för varor som förloras eller skadas under frakt, så vi rekommenderar att du packar dina varor säkert och behåller ditt inlämningsbevis.

5. Retur behandlas av Mathmos:

Alla returer behandlas inom två veckor från det att produkten anländer till vår fabrik – de flesta behandlas inom 3-5 dagar. Om du inte har fått någon återbetalning inom två veckor, vänligen kontakta oss på returns@mathmos.com med spårningsinformation för returen så att vi kan undersöka saken.